.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتخابات روزگذشته نشان داد دموكراسي درايران زنده است
گذشت نزديك به 30 سال از انقلاب از جاذبه‌ي حضور مردم نكاسته است و ملت ايران حماسه‌ي سياسي ديگري را در شرايطي كه پرونده‌ي ايران در آستانه‌ي ورود به شوراي امنيت است از خود نشان دادند...
انتخابات روزگذشته نشان داد دموكراسي درايران زنده است

دكتر محسن رضايي درخصوص جلسه‌ي هفتگي مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان آنكه با اشاره به اينكه در جلسه‌ي امروز مجمع به بررسي و تحليل حضور ملت ايران در انتخابات خبرگان رهبري و شوراها پرداخته شد، گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام از ملت ايران به دليل اين اقدام آگاهانه قدرداني و تشكر مي‌كند. ملت ايران شعور و آگاهي خود در رابطه با شرايط فعلي را به خوبي به نمايش گذاشتند و نشان دادند كه آنها در دفاع از منافع خود داراي انسجام و وحدت هستند.

رضايي، با تاكيد بر اينكه حضور ملت ايران نشان مي‌دهد كه ملت همچنان تصميم‌گير اصلي هستند، خاطرنشان كرد: با وجود فراز و نشيب‌هاي بسيار در انتخابات‌هاي مختلف ملت ايران نشان داده كه مساله انتخابات را جدي پيگيري مي‌كند و حق خود را در رابطه با شركت در انتخابات مهم و تاثيرگذاري خود را جدي و با اهميت مي‌داند و براي خود ارزش و جايگاه بالايي قائل است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: گذشت نزديك به 30 سال از انقلاب از جاذبه‌ي حضور مردم نكاسته است و انتخابات ديروز نشان داد دموكراسي در ايران زنده است و ملت ايران آن را جدي مي‌گيرد و حماسه‌ي سياسي ديگري در شرايطي كه پرونده‌ي ايران در آستانه‌ي ورود به شوراي امنيت است را از خود نشان دادند.

رضايي، با بيان اينكه ملت ايران با آگاهي به شرايط بين‌المللي وارد صحنه شده‌اند، اظهار داشت: ارزش و اهميتي كه مردم قائل هستند بيانگر پويايي و تحرك سياسي آنها در جامعه و بيانگر دموكراسي و حضور آگاهانه‌ي آنهاست.

وي، خاطرنشان كرد: مجمع تشخيص مصلحت نظام از اين حضور باشكوه قدرداني كرده و نهايت احترام را به ملت ايران نشان مي‌دهد و معتقد است با وجود اين ملتي آگاه هيچ گزندي به كشور نمي‌رسد و مي‌توانيم با اين ملت گام‌هاي بلندي در نيل به آرمان‌هاي انقلاب برداريم.

محسن رضايي درخصوص جلسه‌ي هفتگي مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان آنكه بهترين شيوه آن است كه دولت و مجمع تشخيص مصلحت نظام درخصوص لايحه‌ي بودجه براي تطبيق آن با سند چشم‌انداز بيست ساله همكاري‌هاي لازم را داشته باشند، گفت: اين امر موجب مي‌شود تا مغايرت‌ها برطرف شود و اگر اين اتفاق درآينده نيافتد ما مانند گذشته كميسيون سه جانبه‌اي از مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجلس شوراي اسلامي و دولت تشكيل مي‌دهيم تا به بررسي تطبيق لايحه‌ي بودجه با سند چشم‌انداز 20 ساله بپردازيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، درخصوص ساير موارد مورد بررسي در جلسه‌ي امروز مجمع گفت: در اين جلسه بحث اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان درخصوص لايحه‌ي ديوان عدالت اداري مورد بررسي قرار گرفت كه در اين لايحه شوراي نگهبان به ماده‌ي 13 كه خواهان گسترش براي ديوان عدالت اداري است نقدهايي وارد كرده و شوراي نگهبان بر اساس ماده 173 معتقد است كه ديوان بايد محدود و بررسي تخلفات كاركنان و اقدامات قوه‌ي مجريه بپردازد.

رضايي، افزود: اين ماده در كميسيون حقوقي و قضايي مورد بررسي قرار گرفت و اصلاحاتي در متن قانون در نظر گرفته شده است. كليات آن به تصويب و سه مورد آن باقي مانده كه در جلسه‌ي بعدي رسيدگي مي‌شود.

وي، درخصوص لايحه‌ي اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان در خصوص معاضدت قضايي بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري قزاقستان گفت: در اين مساله نظريه‌ي مجلس تاييد شد، ولي قرار شد كه مسايل شرعي در نظر گرفته شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، درخصوص نظارت مجمع تشخيص در اجراي سياست‌هاي كلي نظام با سند چشم‌انداز 20 ساله، خاطرنشان كرد: اولين گزارش مربوط به تطبيق اقدامات دولت با سياست‌هاي كلي را تا پايان بهمن ماه تهيه و خدمت مقام معظم رهبري ارايه مي‌كنيم.

وي، ادامه داد: از همه‌ي كارشناسان تقاضا داريم براي كامل شدن اين گزارش مسائل مورد نظر خود را به دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال كنند تا ما از آنها استفاده‌هاي لازم را ببريم.

رضايي در رابطه با سخنان هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام درخصوص خارج شدن دولت از سند چشم‌انداز 20 ساله تصريح كرد: ما از نظرات آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان فردي باتجربه استفاده مي‌كنيم. اين گزارش از كميسيون نظارت مجمع كه رياست آن برعهده‌ي ايشان است مي‌گذرد و به خدمت مقام معظم رهبري فرستاده مي‌شود.

وي، در پايان در پاسخ به سوالي در رابطه با غيبت محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهوري در برخي از جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: معمولا روساي جمهوري به دليل مشغله‌ي كاري معمولا از هر دو يا سه جلسه يك جلسه را غيبت مي‌كنند كه اين مساله‌ نيز در گذشته وجود داشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.674 seconds.